Elindultunk

img_2034.JPG

Még áprilisban sikerült olcsó repülőjegyet venni  június elejére a Wizzairnél "Stockholmba", ami - mint kiderült - valójában Nyköpinget jelent. Egy kicsit aggódtam is, hogy egy rét közepén akarunk-e leszállni, és vajon hol a város, vagy legalább valami nyoma... Nagyon kicsi reptér! Mivel nem vagyok nagyon otthon e vidéken, ez eléggé meglepett. Innen még előttünk állt kb. 1,5 óra buszút Stockholmig.

Plusz: hiába próbáltam a Wizzairnél előzetesen transzferjegyet venni a reptérről Stockholmba, nem sikerült. Gondoltam, nem baj, majd a reptéren megoldjuk. Ez kettőnknek 9940 forintunkba került (320 korona), vagyis az odaútra szóló repülőjegyünk kb. 60%-a.

Ebből igyekeztünk tanulni és visszafelé olcsóbban venni: megnéztük, hogy mennyi a vonat Nyköpingbe, onnan a helyi busz a reptérre, vagy a közvetlen buszjáratra jegy elővételben (Flygbussarna). Végül ez utóbbi mellett döntöttünk, néhány koronával ugyan mintha olcsóbb lett volna a vonat + busz, de elég nehéz volt 100%-ig biztos információt találni svéd tudás nélkül. Az biztos volt, hogy nem jelentős az árkülönbség, és persze egy kicsit rövidebb is az út időben a reptéri járattal, összességében tehát a közvetlen busz volt a jobb megoldás, ami elővételben 278 korona, vagyis 8729 Ft volt. Tehát ugyan olcsóbb, mint a helyszínen venni, de azért ez is sokkoló. Nekem nem sikerült semmi olcsóbbat találni, sajnos.

Visszatérve az érkezésre, igyekeztünk felülemelkedni a horribilis áron, ennek ellenére élvezni az utat, nem számolgatni folyton, végül is azt tudtuk, hogy Svédország nagyon drága lesz.

Ahogy azt is sejtettük, hogy hidegebb lesz, mint nálunk, ami nem nehéz az április óta tomboló magyar nyárhoz viszonyítva. Készültünk is, amennyire ésszerűnek gondoltuk. Otthon álltam a legvastagabb kötött garbómmal a kezemben, és méregettem a sálaimat, majd végül úgy döntöttem, hogy ez azért túlzás volna. Tévedtem. A budapesti 35 fok után 12 fokban és erős szélben szálltunk le. És ez csak a kezdet volt...

A bejegyzés trackback címe:

https://stht.blog.hu/api/trackback/id/tr4714047798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Egy hét Skandináviában

Stockholm, Turku, Helsinki, Tallin

Friss topikok

Archívum

süti beállítások módosítása