A kompon: Stockholm - Turku

 komp1.JPG

A kompról: a jegyet egy kompárakat összehasonlító oldalon vettem, az aferry-n. Egy kicsit játszogattam vele: módosítgattam az irányokat, célokat, időpontokat, és végül nekem az tűnt a legjobbnak, ha a Stockholm-Turku viszonylatot választom, és busszal megyünk Helsinkibe.

img_2088.JPG

Ez a 300 kilométeres út hajóút nagyjából 11 óráig tart, vagyis egyben éjszakai szállás is. Ez kettőnknek 51 euróba került. Ezért cserébe egy négyágyas kabinban lehet aludni, ami nem koedukált, vagyis elméletileg szétválasztottak bennünket. A kabin kicsi, a hajó belsejében van, nincs ablaka, ami engem nem zavart, Marcit már inkább. Egyébként nagyon modern, nagyon tiszta, kényelmes és kitalált.

komp2.JPG

Végül én egyedül voltam a szobában, így Marci átköltözött hozzám, de még így is rosszul érezte magát, nem tudott aludni, éjfél után is mászkált, nekem nem volt bajom. (Egyébként Marcinak is csak egy lakótársa lett volna.) 

komp3.JPG

Amíg ébren voltunk, a hideg és a tomboló a szél ellenére rendületlenül a fedélzeten voltunk, és söröztünk. Ezen a kompon volt kaszinó, éttermek, jó sok bolt, diszkó, színházterem. A mulatságból én csak a fedélzeten slágereket éneklő, magát gitárral kísérő előadót élvezhettem. Ez kellemes volt a végtelen naplementében. Ezen kívül a sirályok csináltak performanszt, tényleg mintha beidomították volna őket: verekedtek, illegetették magukat. Ha csak a szemünket levettük róluk, máris sikoltozni kezdtek méltatlankodva.

komp4.JPG

Szerencsére éjfél körül lefeküdtem, mert utunk következő meglepetése az óra átállítás volt. Gondolkodtam is otthon, hogy vajon miért rövidebb a visszaút, mint az odaút, de csak akkor esett le, amikor ötkor (Finnországban 6-kor), a személyzet végigzörgette a kabinokat, hogy ébresztő, mindjárt Turkuban vagyunk. A nap már fent volt természetesen, és 9 fokra ébredtünk. A szelet már meg se említem, bár ez napról napra erősebb lett. Hát, így érkeztünk meg reggel 7-kor (nekünk svédeknek 6-kor) a dermesztő Turkuba.

komp5.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://stht.blog.hu/api/trackback/id/tr114050414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Egy hét Skandináviában

Stockholm, Turku, Helsinki, Tallin

Friss topikok

Archívum

süti beállítások módosítása